Recimo da je ovaj kratki sadržaj, uvod u dijelo.
Vrlo je uobičajeno da se prilikom poziva štimera klavira ili pianina dijagnosticira niz kvarova na istim, u smislu oštećene mehanike i sl.
Svakako da u takvim slučajevima cijena takvog, nazovimo ga štelanja, raste u nedogled.
Svakako da postoje i takve situacije, ali recimo rijeđe a naročito ako se radi o sviranju iz zabave koje se prakticira od situacije do situacije.
To bi se moglo usporediti s izmjenom pipe ili slavine u kojem vas slučaju instalater upozorava na dotrajalost dovodnih cijevi koje bi trebalo zamijeniti pa uslijed takvih radova i ploćice te… usprkos tome što je vama neispravna samo pipa ili slavina.
Vratimo li se na štelanje ili ugađanje klavira, može se reći slijedeće.
Usporedimo taj žičani instrument s ostalima, kao gitara, violina… nije teško zamijetiti da svaki od tih muzičara konstantno štela ili podešava tonalitet žica.
No, tu se radi o vrlo tankim žicama koje su vrlo rastezljive pri različitim temperatirama i sličnim okolnostima. te jednostavno podesive.
U svakom slučaju, na tim se lnstrumentima ne predviđa izmjena vrata glazbala i ostalog kako bi ugađanje bilo vječno.
Stoga, klavir ili pianino potrebno je s vremena na vrijeme ugoditi ili poštelati kako bi bio za uho ugodan, naravno kvalitetno podešen.
Ovaj tekst se ne odnosi na profesionalne muzičare i njihove instrumente koji se moraju konstantno podešavati, pa čak uzimajući u obzir i temperature ambijenta u kojem se koriste.